A digitális oktatás, a lakhatási válság, az idősek gondozása, illetve az elhanyagolt egészségügyi területek problémáira fejlesztettek megoldásokat a Samsung és az EdisonKids idei pályázatán.
A Samsung az EdisonKids-dzel együttműködve már negyedik alkalommal nyújtott platformot a fiatalok holnapot formáló ötleteihez. Az idei nyerteseket a jövő oktatása ihlette meg: ők a digitális edukáció átformálásában, a diákokhoz kapcsolt, személyes virtuális mentor megalkotásában láttak nagy lehetőséget.
A nyertes trión túl számos olyan további projekt mutatkozott be a végső megmérettetésen: mint a látássérültek helyzetének könnyítése, a fiatalok olvasásra ösztönzése, a hungarocell fenntartható ruhaipari újrahasznosítása, környezettudatos, edukatív országjáró játék applikáció, a környezetre és az emberi szervezetre káros hőpapíros bizonylatok használata helyett digitális megoldás bevezetése.
A győztes avatar projekt
A dobogó csúcsán végzett a Polyp csapat. Bacsur Dániel és Vajda Ádám projektjét is az oktatást érintő problémák iránti nagyfokú érzékenység és az ötletgazdák innovációhoz, technológiához fűződő tapasztalata hívta életre.
„Az online oktatás a személyes kapcsolatok hiánya miatt bukott meg” – állítja a két fiatal, akik közel 600 alanyon tesztelték az általuk létrehozott virtuális mentort.
Az AI segítségével megbízható forrásból készítették el az avatart, amely arra szolgál, hogy támogassa a fiatalok tanulását, mindezt személyre szabottan, a tanulók saját ritmusához igazodva.
A fiúk úgy tervezik, hogy a platformjuk kicsik és nagyok számára egyaránt elérhető legyen, minden egyes tanulónak saját virtuális mentora legyen, aki csak az adott diákkal folytatna kiemelt kapcsolatot.
Gondolkodásmódjukat, hozzáállásukat, képességeiket a zsűri is nagyra értékelte, köztük Balogh Petya startupper, befektető is érdeklődését fejezte ki a fejlesztés iránt.
Megoldások az idősek segítésére és a fiatalok lakhatási problémáira
Második helyezést ért el a LendAHand csapat, a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium diákjai.
Farkas Ádám és Horváth Patrik egyszerre két égető problémára hozott megoldási javaslatot: az idős emberek segítésére és az egyetemi hallgatók lakhatási nehézségére.
A projektet személyes érintettség hívta életre: Ádám néhány éve költözött vidékről nagyszüleihez a fővárosba, hogy az ország egyik legjobb gimnáziumában tanulhasson, majd az egyetemválasztás előtt rájött, sok kortársa szembesül olyan kihívásokkal, mint a magas albérleti díjak vagy a kedvezőtlen kollégiumi feltételek és túljelentkezés.
A csapat közös platformra hozta a kétféle kihívást: applikációt és közvetítő közösségi weboldalt létrehozva kapcsolnák össze a lakhatási nehézségekkel küzdő hallgatókat és a segítségre szoruló, magányos, idősebb korosztályt, akik kölcsönösen segíthetnék egymást, „2 probléma helyett 1 megoldás” címszóval.
Weboldaluk ingatlanközvetítő oldalhoz hasonlítana, amelyen keresztül a kereslet és a kínálat biztonságosan megtalálná egymást: az idősek, apró segítségekért cserébe az átlagos bérleti díjaknál sokkal alacsonyabb áron adnák ki szobájukat a fiatal egyetemistáknak.
A LendAHand csapat felmérést is végzett a SOTE diákjainak körében az újszerű lakhatási megoldás kapcsán, a megkérdezettek 87%-a lenne nyitott a lehetőségre.
A fiúk már együttműködő partnerre is találtak a rászoruló emberek szociális bérlakásba jutásán munkálkodó Utcáról Lakásba! Egyesülettel.
Az egészség nem tabu!
Harmadik helyen végzett az Én Hormonom csapata. A budapesti Eötvös József Gimnázium tanulói a fiatal lányokat érintő, a menstruáció és a hormonháztartás témájához kapcsolódó, ismeretterjesztő oktatási anyag kidolgozását tűzték ki célul „Az egészség nem tabu, tanuljunk együtt!” felhívással.
Cserni Zóra és Hargitai Petra kutatásai arról tanúskodnak, hogy a közoktatásban az egészségtudatosságra való nevelés nem elég mélyreható. Különösen, ha olyan összetett, a hormonháztartást komplexen érintő betegségről van szó, mint a PCOS (policisztás ovárium szindróma), amely a meddőség egyik leggyakoribb oka.
Ez indította el az Én Hormonom csapatát azon az úton, hogy a női hormonális háztartásról átfogó oktatási anyagok szülessenek. A zsűri elnöke, Meskó Bertalan, azt javasolta a diákoknak, hogy mihamarabb kezdjék el az edukációs tartalmak kidolgozását.
Az orvosi egyetemre készülő fiatalok már most számos szakmai szervezet támogatását elnyerték, hosszú távon gondolkoznak, és 10 év múlva is ezen a területen szeretnének dolgozni.
Az első három helyezett 6 millió forint összértékű Samsung készülékkel bővítheti egyéni és oktatási intézménye eszközparkját.
Cikk Information
Website link
Forrás
Digitális technológia/szakosodás
Digitális készségszint
Középszintű
Emelt szintű