Egy olyan korban, amikor gyermekeink élete egyre inkább összefonódik a digitális világgal, elengedhetetlen, hogy felvértezzük őket a szükséges készségekkel ahhoz, hogy hatékonyan eligazodjanak ezen a területen. Mivel a világ egyre inkább a technológiára támaszkodik, ha nem készítjük fel megfelelően gyermekeinket a digitális korra, az kedvezőtlen hatással lesz a jövőbeli lehetőségeikre. Ebben az összefüggésben az olyan kezdeményezések, mint például a Coding Pirates, felbecsülhetetlen értéket képviselnek a gyermekek és a technológia közötti szakadék áthidalásában.
A változó technológiai környezet kezelése Dániában, Európában és világszerte
Dániában egy hároméves projekt keretein belül tesztelték, hogyan lehet a technológiai tudást beépíteni az iskolákba. Annak ellenére, hogy a szakértők határozottan azt javasolták, hogy a technológiai ismereteket tegyék kötelező tantárggyá az iskolákban és integrálják más tantárgyakba, a döntés mégis az lett, hogy a középiskolákban választható tantárgyként vezetik be. Ez kétségtelenül egy lépés a helyes irányba, azonban messze nem elegendő, mivel még így is fennáll annak a kockázata, hogy Dánia lemarad a digitális készségek terén.
Európa-szerte azonban sürgető szükség van annak biztosítására, hogy gyermekeink szilárd digitális készségekre tegyenek szert. Ezek a készségek nemcsak személyes és tanulmányi fejlődésükhöz elengedhetetlenek, hanem az egyre inkább digitalizált társadalmakban betöltött állampolgári szerepükhöz is. Emellett a digitális jártassággal rendelkező személyek generációjának támogatása döntő fontosságú Európa versenyképessége szempontjából a globális technológiai versenyben, és kulcsfontosságú az EU digitális évtizedének 2030-ra kitűzött céljainak eléréséhez (a digitális jártasság biztosítása az uniós polgárok 80%-a számára, valamint 20 millió IKT-szakértő elérése Európában).
Játékos tanulás? Szórakozás közben készítik fel a következő generációt az új technológiákra
A Coding Pirates már egy évtizede élen jár a gyermekek és fiatalok digitális készségekkel való felvértezésében. Az elkötelezett önkéntesek által vezetett, magával ragadó tevékenységeken keresztül a gyerekek játékos és kísérleti környezetben fedezik fel a technológiát. E megközelítés középpontjában a játék fogalma áll, amely a tanulás és a kreativitás katalizátoraként szolgál. A számítógépes játékok programozásával, robotok építésével és 3D modellezéssel a gyerekek nemcsak technikai jártasságot szereznek, hanem egy élénk, közös érdeklődés által vezérelt közösség részévé is válnak.
A Coding Pirates célja, hogy támogassa a gyermekek technológiai ismereteit egy szabályok és tanulási célok nélküli közösségként. A szenvedély, az érdeklődés és a közösségen belüli interakció elősegíti a technológiai fejlődést és a tudást, ami végső soron a tanuláshoz vezet.
Európában szükségünk van arra, hogy polgáraink élen járjanak a technológiai fejlődésben, és ehhez a technológia fejlesztői között erős sokszínűségre van szükség. Ez az egyik oka annak, hogy nagyon érdekesnek találjuk, hogy egy olyan közösség, mint a Coding Pirates, képes összehozni egy meglehetősen sokszínű csoportot. A kezdeményezés a játéknak a tanulási folyamatba való integrálásával bizonyítja, hogy a különböző hátterű és képességű gyerekek is boldogulhatnak egy támogató környezetben. Emellett hangsúlyozza a korai beavatkozás fontosságát, különösen a lányok bevonásában, akik gyakran alulreprezentáltak a tudományok, technológia, mérnöki tudományok és matematika területein.
A következő generáció jövőre szükséges készségekkel való felvértezése
A jövőre nézve elengedhetetlen, hogy támogassuk az olyan kezdeményezéseket, mint a Coding Pirates. Bár az iskolák döntő szerepet játszanak az oktatásban, nem képesek egyedül kezelni a digitális forradalom által létrejött kihívásokat. A formális oktatás kiegészítéséhez elengedhetetlenek azok a kiegészítő programok, amelyek prioritásként kezelik a tapasztalati tanulást és erősítik a technológia iránti szenvedélyt.
Összefoglalva, nem lehet eléggé hangsúlyozni annak fontosságát, hogy gyermekeinket digitális készségekkel vértezzük fel. Az olyan kezdeményezések, mint a Coding Pirates, nemcsak technikai ismereteket adnak át, hanem a kíváncsiság, a kreativitás és az együttműködés érzését is táplálják. Azáltal, hogy befektetünk ezekbe a törekvésekbe, nemcsak lehetővé tesszük gyermekeink számára, hogy boldoguljanak a digitális korban, hanem kikövezzük az utat egy innovatívabb és befogadóbb társadalom felé is. Itt az ideje, hogy felismerjük az olyan szervezetek létfontosságú szerepét, mint a Coding Pirates, és biztosítsuk, hogy minden gyermeknek lehetősége legyen magabiztosan és hozzáértően eligazodni a digitális világban.
A szerzőről
Louise Overgaard a Coding Pirates egyesület főtitkára. Louise több éve dolgozik az innovációval a köz- és a magánszektorban egyaránt, elsősorban a jövőbeli készségekre fókuszál.
A Coding Pirates-ről
A Coding Pirates egy dán nonprofit szervezet, ahol önkéntesek tanítják a gyerekeket és a fiatalokat, hogyan használják és fejlesszék a technológiát játékon és kísérletezésen keresztül. A Coding Pirates Dánia-szerte klubokkal rendelkezik, és a FIRST LEGO League dán üzemeltetője is. Tudj meg többet a kezdeményezésről itt.
Cikk Information
Digitális készségszint
Középszintű
Digitális technológia/szakosodás
Robotika
Gépi tanulás
Szoftver
Mobilalkalmazás fejlesztés
Webfejlesztés
Digitális készségek
Földrajzi terület - Ország
Kezdeményezés típusa
Website link
Kódolás kalózok Dánia