A 2023-as Digitális Készségek Konferenciát idén december 6-án tartották, ahol a ReDI iskola elnyerte az Év Digitális Társadalmi Hatása díjat – ez volt az első alkalom, hogy ilyen típusú díjat osztottak ki.

2023 decemberében Dániában először rendezték meg az Év Digitális Társadalmi Hatása (Digital Social Impact of the Year) díjátadó ünnepséget: a dániai ReDI Digitális integrációs iskola fényes győzelmet aratott. A Digital Dogme és a DI Digital támogatásával szervezett új díjátadó célja, hogy kiemelje azokat a kezdeményezéseket és szervezeteket, amelyek bizonyítottan nagy hatást gyakorolnak a digitális készségek hiányának csökkentésére, valamint a rendkívül sikeresnek bizonyult fel- vagy átképzési tevékenységekre.

A befogadó programoktól a készségekhez való hozzáférésig mindenki számára

A konferencia estjének sztárja a DSJC dániai koalíciós tagja, a ReDI Digitális integrációs iskola volt, amely elnyerte az Év Digitális Társadalmi Hatása díjat.

ReDI Digitális integrációs iskola: senkit nem hagyunk hátra

A ReDI iskola azért kapta a díjat, mert kiterjedt és koherens munkájával segíti a menekült és migráns hátterű nőket és nem bináris személyeket abban, hogy megerősítsék digitális készségeiket a dán munkaerőpiacra való belépéshez. A 2022-ben műszaki vagy belépő szintű képzést végzett hallgatók több mint 60%-a állást, szakmai gyakorlatot vagy továbbképzést kapott.

A díjat a ReDI iskola igazgatója, Vibe Lindgård Bach és Nooshin Lashgari vette át. Lindgård Bach szavaival élve:

„Büszkék vagyunk arra, hogy ilyen rangos díjat kaphatunk, nem utolsósorban azért, mert mögöttük a vállalatok, a potenciális munkaadók állnak. A díj rávilágít arra, hogy sikeresek vagyunk a munkaerőpiactól távolabb álló nők bevonásában a munka világába. Vállalkozásainknak és a társadalomnak sok pénzébe kerül, ha nem segítünk ezeknek a nőknek belépni a dán munkaerőpiacra, ahol hozzájárulhatnak a társadalom egészének gazdaságához. Ennek hatása az egyes nők lehetőségeinek megváltozása lesz, amely több generáció számára előnyökkel jár.”

Digitális kompetencia és egész életen át tartó tanulás

Miért a ReDI? A korlátok lebontása

A ReDI iskola kiválasztásának okait a bírálóbizottság ismerteti:

„A ReDI iskola egyedülálló erőfeszítést tesz annak érdekében, hogy a digitális továbbképzés révén társadalmi hatást érjen el, és megmutatja, hogy a digitális kompetenciák megváltoztathatják az egyének életét, és hatalmas erősséget jelentenek a társadalom egésze számára. A szervezet feszegeti azt a határt, amit a digitális kompetenciák jelenthetnek az egyének és a családok számára. Egy olyan világban, ahol egyre több ember menekül a háború, az éhezés és a szegénység elől, létfontosságú, hogy megtaláljuk a módját annak, hogy a menekülteket erőforrásokkal és készségekkel lássuk el. Nem utolsósorban a nőket, akik különösen kiszolgáltatottak lehetnek, ugyanakkor óriási hatással vannak családjuk túlélési képességére.”

Díjazó bizottság

A díjat a bizottság tagja és elnöke, André Rogaczewski (a Netcompany vezérigazgatója) adta át a következő tagokból álló zsűrivel együtt:

  • André Rogaczewski, a Netcompany vezérigazgatója (elnök)
  • Lilian Mogensen, Prof. igazgatósági tag és tanácsadó, korábbi igazgató, ATP és Udbetaling Danmark
  • Nana Bule, a Goldman Sachs különleges tanácsadója és a kormány digitalizálási bizottságának elnöke
  • Louisa Loran, a Google ellátási láncért és logisztikáért felelős vezetője
  • Henrik Lund, a Koppenhágai Város Foglalkoztatási és Integrációs Igazgatóságának vezérigazgatója

Cikk Information

Digitális készségszint
Alapszintű
Digitális technológia/szakosodás
Mesterséges intelligencia
Földrajzi terület - Ország
Dánia
Kezdeményezés típusa
Nemzeti kezdeményezés
Szerző
Kömlődi Ferenc

Leave A Reply