Az IVSZ – Digitális Válllakozások Szövetsége az Eötvös Loránd Tudományegyetemmel és a Precognox Informatikai Kft-vel közösen webináriumot szervez az iskolakezdést közvetlenül megelőzően a Generatív Mesterséges Intelligencia (Generatív MI) lehetséges használati módjairól a tanítási órák keretében.

A generatív MI olyan technológia, amely képes új és eredeti tartalmak létrehozására különféle források, például szöveg, kép, hang vagy videó alapján. A generatív MI mögött általában mély tanulási modellek, mint például a neurális hálózatok állnak, amelyek hatalmas mennyiségű adatból tanulnak, és ezek alapján alkotnak új, korábban nem létező tartalmakat. Az ilyen rendszerek képesek például szövegeket írni, képeket festeni, zenét komponálni, vagy akár szintetikus beszédet generálni. Az ilyen technológiák nemcsak a kreatív iparágakban, hanem az üzleti, oktatási és kutatási területeken is egyre nagyobb szerepet kapnak, mivel képesek automatizálni és felgyorsítani a tartalomgyártási folyamatokat, miközben új lehetőségeket nyitnak a kreatív és innovatív megoldások számára.

Az oktatás számára is számos lehetőséget tartogat a generatív MI használata nemcsak a tanárok, hanem a diákok számára is, de a helyes használatát még mindenkinek meg kell tanulnia. Korábban már írtunk róla, hogy a Neumann János Egyetemen Generatív MI kurzus indult tavasszal, de valójában ezt megelőzően már pont egy éve az ELTE is indított ilyen kurzust.

A 2024. augusztus 29-én délután 3-5 között szervezett Generatív MI az oktatásban webináriumon először Dr. Turcsányi-Szabó Márta,  habilitált egyetemi docens, ELTE IK oktatási innovációért felelős dékáni biztos tart előadást “A változó világ megváltozott tanulási követelményei és lehetőségei” címmel. Előadásában kitér arra, hogy a mára felgyorsult ipari fejlődés egy “okos társadalom” kialakulását igényli, amely a technológia vívmányainak kiaknázásával “aktív tanulás”-on keresztül készíti fel állampolgárait. Megmutatjuk milyen kezdeményezéseket és lehetőségeket teremtet az MI (mesterséges intelligencia) oktatási területén az ELTE Informatikai Kar az egyetem és a közoktatás számára, valamint azt, hogy a nagy nyelvi modellek milyen lehetőségeket kínálnak a tanulók, tanárok és a tananyagfejlesztők számára a tanulás elősegítése érdekében.

Ezt követően Stirling Dániel, a Precognox digittális stratégia kidolgozásáért felelős MI szakértője tart előadást „Gyakorlati példák az edukációban” címmel. Előadásában három-négy gyakorlati use case-re fog koncentrálni, amelyeket a tanárok könnyedén beépíthetnek a mindennapi munkájukba:

  1. Logopédia munkában: Megmutatja, hogyan használható a generatív MI a beszédterápiában. Például hogyan lehet személyre szabott gyakorló anyagokat létrehozni, amelyek kifejezetten a diákok egyedi igényeihez igazodnak.
  2. Diákok felkészítése: Beszél arról, hogyan segítheti a diákokat a generatív MI a vizsgákra való felkészülés során. Bemutat példákat arra, hogyan lehet személyre szabott gyakorló feladatokat létrehozni, szimulált vizsgákat készíteni, vagy interaktív tanulási útvonalakat kialakítani.
  3. Órai anyagok személyre szabása: Ezen a ponton arról fog beszélni, hogyan használhatják a tanárok az AI-t az órai anyagok gyors és hatékony testreszabására. Megmutatja, hogyan lehet a különböző szinten lévő diákok számára eltérő nehézségű feladatokat létrehozni, vagy az érdeklődési körükhöz igazított tananyagokat készíteni.
  4. Interaktív tanulási platformok fejlesztése: Ez egy kitekintés – hogyan segítheti az AI a tanárokat új, interaktív tanulási platformok kialakításában. Ezek a platformok valós idejű visszajelzést adnak a diákok teljesítményéről, és adaptálják a tanulási folyamatot az egyéni szükségletekhez.

Ezek után az Untold Stories blokk következik, ahol tipikus hibákat fog bemutatni, amelyek előfordulhatnak az MI használata során, és gyakorlati tanácsokat ad arra vonatkozóan, hogyan kerülhetik el ezeket a buktatókat. Például, hogy ne terheljük túl a diákokat túl sok új technológiával, vagy hogy ne támaszkodjunk túlzottan az MI-ra az oktatási folyamat során.

A webinárium záró blokkjában a tanárok megtudhatják milyen lehetőségek állnak előttük a digitális készségeik fejlesztése tekintetében, illetve milyen MI-vel kapcsolatos programra vihetik el a diákjaikat az ELTE szervezésében.

Minden érdeklődőt szervetettel várnak a szervezők. A webináriumon való részvétel inygenes, de regisztrációhoz kötött.

Regisztrálni a következő linken lehetséges: https://ivsz.hu/egyeb/mi-az-oktatasban-keszulve-a-jovore-webinarium/

Az IVSZ az eseményt a CEF program támmogatásának köszönhetően szervezi.

Cikk Information

Website link
Digitális technológia/szakosodás
Mesterséges intelligencia
Digitális készségek
Digitális készségszint
Középszintű
Alapszintű
Földrajzi terület - Ország
Magyarország
Kezdeményezés típusa
Helyi kezdeményezés

Leave A Reply