Vége a várakozásnak! Kihirdették a Digitális Készségek Európai Díjának 2024. évi nyerteseit: Európa-szerte 5 projekt hozza vissza a legjobb gyakorlatok trófeáját az 5 díjkategóriában.
Július 4-én este Brüsszelben, az EDSA24 díjátadó ünnepségén Rehana Schwinninger-Ladak, az Európai Bizottság Kommunikációs Főigazgatósága „Interaktív technológiák, digitális technológia a kultúráért és az oktatásért” osztályának vezetője átadta a díjakat öt olyan kiemelkedő projektnek, amelyek sikeresen támogatják az európaiakat a szükséges alapvető – és fejlett – digitális készségek megszerzésében.
Az idei győztesek a projektek és szervezetek élénk és változatos keverékét emelik ki, bemutatva a digitális készségek terén Európa-szerte elért izgalmas eredményeket. A nyertesek között a köz- és magánszféra közötti partnerségektől kezdve a helyi szintű erőfeszítéseken át a civil csoportokig, a helyi iskolákig és a legjobb műszaki egyetemek uniós konzorciumaiig minden megtalálható.
És a díjak…
Kiberbiztonsági készségek: Hele Norge øver – Biztonságos gyakorlat
„Hogyan reagálna, ha kibertámadásra ébredne abban a vállalatban, ahol dolgozik?” – kérdezi Erlend Andreas Gjære, a Secure Practice társalapítója és vezérigazgatója. „A probléma az, hogy a legtöbb ember nem tudja, mit tegyen, mert nem részesült megfelelő képzésben”!
A Secure Practice adatvezérelt eszközöket biztosít a munkahelyi kollégák biztonságának ápolásához. A skálázható felhőszolgáltatások támogatásával a vállalat különös hangsúlyt fektet az alkalmazottak kiberbiztonsági szerepére. A projekt azért nyerte el ezt a kategóriát, mert a kiberbiztonság egyik kritikus hiányosságával foglalkozik: a munkavállalók megfelelő képzésének hiánya. Az egész EU-ra kiterjedő interaktív felkészültségi gyakorlatok kampánya összehozza az informatikai és biztonsági szakembereket a képzés, a perspektívák megosztása és az együttműködésen alapuló tanulás érdekében, jelentősen javítva a szervezetek általános biztonsági helyzetét.
Digitális oktatási készségek: CitizenCode
A CitizenCode a TRALALERE által 2021-ben indított kezdeményezés, amelynek célja, hogy a digitális kultúrát, készségeket és munkahelyeket mindenki számára elérhetővé tegye az általános iskolától és a középiskolától kezdve.
A CitizenCode támogatja a gyermekeket, a tizenéveseket és az oktatókat az alapvető digitális készségekkel és a digitális kultúra kulcsfontosságú elemeinek megértésével – különös tekintettel a digitális munkahelyekre. A projekt hangsúlyozza a technológiai sokszínűség előmozdítását azáltal, hogy megközelítésébe bevonja a lányokat és a strukturálisan marginalizált csoportokat. A CitizenCode elnyerte a „Digitális készségek az oktatásban” díjat azon erőfeszítéseiért, hogy a digitális kultúrát, készségeket és karrierlehetőségeket az általános iskolától és a középiskolától kezdve elérhetővé tegye a diákok számára. A CitizenCode hangsúlyt fektet a sokszínűségre és a befogadásra, beleértve az olyan szervezetekkel való együttműködést, mint a HandiTech a speciális igényű gyermekek támogatása érdekében, foglalkozik a digitális oktatás fontos hiányosságaival, és a diákok széles körét készíti fel a digitális munkaerőpiacra.
Digitális továbbképzés a munkahelyen: Digitális befogadás – Digitální inkluze
A Česko.Digital és a Notum Digital Inclusion oktatási platformot hoz létre a csehországi szociális munkások digitális készségeinek fejlesztésére.
A kezdeményezés célja, hogy segítse a szociális munkásokat abban, hogy jobb digitális támogatást nyújtsanak ügyfeleiknek, és javítsák a lakosság 30%-át kitevő, digitálisan kirekesztett és kiszolgáltatott személyek digitális készségeit. A digitális befogadás javítja a digitális jártasságot a szociális munkások és az ügyfelek körében, kielégítve a digitálisan kirekesztett népesség kritikus szükségleteit. A hatása miatt elismert digitális befogadás hatékony digitális oktatás révén előmozdítja a függetlenséget és a jóllétet a kiszolgáltatott helyzetben lévő személyek körében a Cseh Köztársaságban… és ezért a projekt a Digital Upskilling @ Work kategória nyertese.
Nők az IKT-szakmában: Nők Go Tech
A „Women Go Tech” egy litvániai székhelyű nem kormányzati szervezet, amelynek feladata, hogy mentorálás, tartalomszolgáltatás, rendezvények szervezése és közösségépítés révén a nőket a technológiai karrier felé irányítsa.
A „Women Go Tech” lehetővé teszi a nők számára, hogy ipari szakemberek által vezetett mentorálási ülések, válogatott technológiai tartalmak, vonzó rendezvények és támogató közösség révén belépjenek a technológiai ágazatba. A szervezet a vállalkozások létfontosságú partnerévé vált, segítve a nőket a navigálásban és az ágazat igényeinek és követelményeinek kielégítésében. Ez a kezdeményezés az IKT-ágazaton belüli valós igényre reagál: a nők alulreprezentáltsága az IKT-ágazatban Litvániában és a tágabb európai régióban. A „Women Go Tech” célja, hogy folytassa a terjeszkedést a közép- és kelet-európai régióban, különös tekintettel Lengyelországra, a Cseh Köztársaságra, Romániára, Észtországra, Lettországra és Litvániára. A „Women Go Tech” projektet az EDSA24 díjjal ismerték el a Women in ICT Careers díjban, mivel hatékony erőfeszítéseket tett a nők alulreprezentáltságának kezelésére a technológiai ágazatban.
Integráció a digitális világban: ReDI Digitális Integrációs Iskola
A 2015-ben alapított ReDI School of Digital Integration egy non-profit technológiai iskola, amely a migránsok és a marginalizált helyiek számára ingyenes és méltányos hozzáférést biztosít a digitális oktatáshoz. Az iskola kiváló minőségű kódolást és alapvető számítógépes tanfolyamokat kínál egy megkülönböztető karrier- és mentori program mellett.
Ez magában foglalja a technológiai vállalatokkal, induló vállalkozásokkal és iparági vezetőkkel való együttműködés lehetőségeit. A ReDI School küldetése, hogy felkészítse a tanulókat az alapvető digitális készségekre, elősegítse a növekedési gondolkodásmódot, fokozza a karrierlehetőségeket és kiépítse a tech szakemberek robusztus hálózatát. Több mint 30 országból több mint 1500 informatikai szakértőt képeznek ki minden félévben edzőként, mentorként vagy tanárként, ami a ReDI hálózatot megnyerő sikerré teszi, és egyre több embert ösztönöz karrierjük elindítására. A ReDI karriertámogató hálózata áthidalja a tehetségeket kereső vállalatok és az álláskeresők közötti szakadékot is, és segíti a tanulókat abban, hogy magabiztos szereplőkké váljanak a munka világában.
A digitális készségekkel és munkahelyekkel foglalkozó platform nevében szívből jövő köszönetünket fejezzük ki mind a 267 projektnek, szervezetnek és kezdeményezésnek, amelyek ebben az évben pályáztak. Igazán dicséretes, hogy elkötelezett a digitális készségek Európa-szerte történő fejlesztése iránt. Minden alkalmazás megmutatta az innovációt, az elkötelezettséget és a közösségeinkre gyakorolt mély hatást.
Ünnepeljükaz Ön által elért eredményeket, és várakozással tekintünk az Ön munkájának folyamatos hatása elé kontinensünkön. Köszönjük az európai digitális környezethez való inspiráló hozzájárulásukat!
Cikk Information
Digitális készségszint
Középszintű
Emelt szintű
Digitális szakértő
Digitális technológia/szakosodás
Kiberbiztonság
Internet of Things
Big Data
Blockchain
Robotika
Kiterjesztett valóság
Virtuális valóság
Nagy teljesítményű számítástechnika (HPC)
Gépi tanulás
Felhőalapú számítástechnika
5G
Távközlés
Wi-fi
Kvantumszámítástechnika
Szoftver
Mobilalkalmazás fejlesztés
Webfejlesztés
Mikroelektronika
Digitális készségek