Az InfoTanár Mentor Programon belül az elsődleges cél az , hogy a köznevelésben tanító valamennyi informatika tanár inspirációt, támogatást és segítséget kaphasson a folyamatosan megújuló szakmai kihívások teljesítéséhez. Ezzel a kezdeményezéssel az új kor követelményeihez alkalmazkodó pedagógus-szakmai-módszertani kérdésekre és az informatikus szakma gyorsuló változásaira szinte valós időben lehet reagálni.

A jövő informatikusainak képzését már a köznevelésben úgy kell alakítani, hogy az informatikai szakmákhoz szükséges készségeket és tudásanyagot korszerűen adhassák át a tanárok a diákoknak.

Informatika tanárnak lenni az egyik legizgalmasabb tanári hivatás. Vajjon melyik tanár ne érezte volna már, hogy:

  • betemeti a sok újdonság
  • fejleszteni kellene a tudását, de nincs idő keresgélni, készülni
  • nem tudja igazán, hol találni hiteles, megfelelő forrásokat
  • mindig csak mondják, vagy valamilyen dokumentumban előírják, hogy mit és hogyan kell tanítani, de kevés benne a tapasztalata és rutina
  • ráadásul mindezekben leginkább csak magunkra számíthatnak.

Az InfoTanár Mentor Program Klubját azért hozták létre, hogy egyetlen infotanár se érezze ezt, hiszen nincs egyedül. Az InfoTanár Mentor Program Klubjában (ITMP Klub) különböző megoldásokat találhatsz egy-egy problémára!

Az ITMP Klub tagjai olyan informatika szakos tanárok, akik tenni akarnak folyamatos szakmai fejlődésükért.

A támogatásoknak köszönhetően a klubtagsággal igénybe vehető, teljesen ingyenes szolgáltatások köre a tervek szerint folyamatosan bővülni fog, de az alábbiakra mindenképpen számíthatnak a tanárok:

  • piacvezető cégek által kidolgozott, egyéni tanulásra alkalmas online kurzuscsomagokhoz juthat hozzá
  • a legkiválóbb szakemberek által tartott tantermi felkészítésen fejlesztheti tovább tudását
  • megkaphatja kollégái kész tananyagait és megoszthatja a többi tanárral a sajátját
  • webinárokon, meetupokon és konferenciákon vehet részt
  • kapcsolatba kerülhet IT cégekkel, megismerheti munkamódszereiket.

Minden szolgáltatás teljesen ingyenes informatika tanárok számára, de a szrvezők célja az, hogy az ITMP Klubon keresztül megszerzett tudást és tapasztalatot kölcsönösen megosszák a résztvevők a diákokkal, tanárkollégákkal, és beépítsék az oktatási tevékenységekbe.

Az ITMP Klubba egy két perc alatt kitölthető űrlap segítségével lehet jelentkezni.

A programba várják IT cégek jelentkezését is

A partner cég lehetőséget biztosít a mentorált tanárnak, hogy legalább egyszer, de akár rendszeres időközönként is ellátogathasson hozzá, beszélgessenek, megismerhessék a működésüket, módszereiket, termékeiket, szolgáltatásaikat, munkakultúrájukat.

A tanár évente legalább egy napon keresztül részese lesz a vállalati működésnek, megtapasztalja milyen is a versenyszféra. Ezen kívül a cég önkéntes alapon, a maga szintjének és erejének megfelelően szakmai támogatást ad a mentorált tanárnak és vállalja, hogy ezt a kapcsolatot hosszabb időn keresztül fenntartja.

Miért éri meg a mentoráló cégeknek beszállni az ITMP-ba:

  • közvetlen kapcsolatba kerülnek az oktatás szereplőivel egy országos hálózaton keresztül és véleményükkel, szakmai meglátásukkal közvetlenül befolyásolni is tudják azt, hogy mit és hogyan oktatnak a jövő nemzedékének
  • a tanárok mentorálásával egyben motiválttá is teszik őket, akik ezt a szakmai segítséget átfordíthatják a gyerekek felé irányuló motiváltsággá, jókedvvé, ezáltal segítve elő, hogy kellő számú gyerek válassza hivatásául az IT szakmát, és a többiek is pozitív érzésekkel viszonyuljanak hozzá
  • közvetlenül hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a végzős diákok korszerű tudással felszerelkezve lépjenek a munkaerőpiacra és számuk megsokszorozódjon, akikből a cégek később megfelelő munkaerőt tudnak válogatni.

Mit kell vállalnia a mentoráló partnercégnek?

A cég lehetővé teszi, hogy évente minimum egyszer a tanár ellátogathasson a céghez és részt vegyen egy nap erejéig a cég életében, mint megfigyelő. (A cég és tanár párosítását az ITMP végzi, a tanár körülményeinek figyelembevételével.)

A mentor:

  • ezen alkalommal, bemutatja a tanárnak, mit csinálnak, milyen terméket/szolgáltatást fejlesztenek, illetve értékesítenek
  • bemutatja, hogyan tartanak értekezletet, hogyan terveznek egy termékfunkciót, hogyan írnak üzleti-funkcionális specifikációt, technikai-kódolási specifikációt
  • lehetővé teszi a tanár számára, hogy részt vegyen például napi „standup”-on (ha pl. Scrum módszertan szerint fejlesztő cégről van szó)
  • infrastruktúra vagy projektcég esetén lehetővé teszi, hogy a tanár megfigyelje, hogyan terveznek ügyfélnél való megvalósítást, beüzemelést, rendszert, hogyan tervezik az erőforrásokat
  • megismerteti a tanárral a versenykörnyezetét (az adott cég kikkel versenyez, kik az ügyfelei, mi az, ami versenyelőny, hogyan képeznek árat, milyen árbefolyásoló tényezők vannak, milyen tendereken/pályázatokon indultak korábban, milyen eredménnyel).
  • elmondja, hogyan kezeli a cég a munkaerő kérdését (milyen munkaerő van, mennyiért, mi az, ami nincs, vagy nehezen elérhető, hogyan keresnek maguknak embert, mi az, amit maguknak kell megtanítani, hogyan megy a betanítás stb.).

Opcionális vállalások a mentorcég részéről:

  • finanszíroz évente egyszer egy 1-2 napos tréninget, vagy online kurzust a maga vagy a tanár szakmai területén, pár tízezer forintos tanfolyamtól kezdve a pár százezer forintosig bármilyen technológiai témában (Scrum/Agile, Python, SQL, Javascript, HTML5/CSS3, Azure/AWS, mobilfejlesztés, C#, Java stb.)
  • finanszírozza a tanár számára egy szakmai konferencia belépőjét, pl. Craft, HTTP Alapítvány, HWSW, IVSZ, ITBusiness, BrainBarBudapest stb. által szervezett konferenciákra (a rendezvényre együtt mennek, a cég kapcsolatot biztosít, bemutatja a tanárt másoknak, segíti a tanár szakmai network-jének bővítését)
  • közösen részt vesznek szakmai meetup-okon, ahova a cég dolgozói is járnak, nem hagyják egyedül a tanárt a kérdéseivel, megbeszélik az előadáson hallottakat
  • lehetőséget biztosít a „gyárlátogatásra”, lehetővé teszi, hogy a tanár elvigye az osztályát a céghez, hogy a gyerekek belülről láthassák egy high-tech cég irodáját, a szakma megszerettetése céljából
  • ellátogatnak az iskolába előadást tartani arról, amit csinálnak, és ez miért jó – a gyerekek így konkrét felhasználását látják az informatikának, lendületes előadókat hallgatva, akik jól beszélnek, lelkesek a szakmájukkal kapcsolatban és tudják motiválni a tanulókat.

A program a MIMOX, a HTTP Alapítvány és az IVSZ támogatásának köszönhetően valósult meg.

Jó gyakorlatok Information

Website link
Szervezet URL-je
InfoTanár Mentor Program
Célcsoport
A munkaerő digitális készségei.
Digitális technológia/szakosodás
Digitális készségek
Digitális készségszint
Digitális szakértő
Alapszintű
Középszintű
Emelt szintű
Földrajzi terület - Ország
Magyarország
Iparági területe az oktatásnak és képzésnek
Személyes készségek és fejlesztés
Kezdeményezés típusa
Helyi kezdeményezés
A finanszírozás típusa
Állami
Szervezet

Leave A Reply