A Maker’s Red Box kezdeményezés az alkotópedagógia népszerűsítése és alkalmazása céljából jött létre. Az alkotópedagógia olyan oktatási módszertan, amely a kreatív problémamegoldásra és a gyakorlati készségek fejlesztésére helyezi a hangsúlyt. Az alapítók célja az volt, hogy a tanulók ne csak passzív befogadói legyenek az információnak, hanem aktívan részt vegyenek a tanulási folyamatban. Ennek eredményeként fejlődik a kritikus gondolkodásuk és az önállóságuk. Az alapítók felismerték, hogy a technológiai újítások megfelelő iránymutatás és támogatás nélkül nem valósulhatnak meg hatékonyan az oktatásban. Ezért hozták létre előbb az akkreditált tanárképzéseket, majd a Maker’s Red Box tananyagsorozatot, hogy ezek a módszertanok minden tanár számára elérhetővé válhassanak.

A Maker’s Red Box segítséget nyújt az oktatás és a munkaerőpiac közötti szakadék áthidalásában. Az alapítók megértették, hogy a hagyományos oktatási rendszerek gyakran nem készítik fel megfelelően a diákokat a modern munkahelyi követelményekre. Az alkotópedagógia segítségével a diákok olyan készségeket sajátíthatnak el, amelyek segítenek nekik a való világban való boldogulásban. Az ilyen pedagógiai módszerek bevezetése azért is fontos, mert a munkaerőpiac egyre inkább az innovációra és a kreativitásra épül, amelyet az alábbi lista is jól mutat, mely a 10 legfontosabb elvárt készséget mutatja 2015-ben és 2020-ban.

Forrás: makersredbox.com

Hol és hogyan jelenik meg a kezdeményezés?

A Maker’s Red Box kezdeményezés több szinten is megjelenik az oktatási rendszerben. Elsősorban hazai szakképzési centrumokban vezették be, ahol digitális közösségi alkotóműhelyeket hoztak létre. Ezekben a műhelyekben a tanulók különféle technológiai eszközöket használhatnak, mint például 3D nyomtatók és lézervágók, hogy valós problémákra találjanak kreatív megoldásokat.

Az alkotóműhelyek célja, hogy a diákok olyan környezetben tanulhassanak, ahol a gyakorlati tapasztalatok és a kreatív gondolkodás egyaránt fontos szerepet kapnak. A műhelyekben a diákok lehetőséget kapnak arra, hogy saját ötleteiket valósítsák meg, miközben fejlesztik technikai és együttműködési készségeiket. Ez a megközelítés segít abban, hogy a diákok jobban felkészüljenek a munkaerőpiac kihívásaira, és magabiztosabbak legyenek saját képességeikben.

Az alkotópedagógia módszertanát több mint tízezer gyereken tesztelték, és több száz tanár részesült alkotópedagógiai továbbképzésben. A program nem csak a formális oktatási keretek között, hanem különféle workshopok és speciális projektek révén is jelen van, hogy minél szélesebb körben elérje a fiatalokat. A Maker’s Red Box továbbá együttműködik különböző oktatási intézményekkel és cégekkel is, hogy minél szélesebb körben terjeszthesse az alkotópedagógiai módszereket

Mi a kezdeményezés célja?

A program célja, hogy a diákok olyan készségeket sajátítsanak el, amelyek segítik őket a munka világában való boldogulásban, mint például a problémamegoldás, a kritikus gondolkodás és a csapatmunka.

Az alkotópedagógia révén a tanulók önállóan dolgozhatnak projektek megvalósításán, amely során megtanulják, hogyan kell hibázni és újrakezdeni, illetve valós élethelyzeteket szimulálnak. Ezen felül a kezdeményezés támogatja a fenntarthatóságra nevelést is, ami különösen fontos a jövő generációi számára. A program célja továbbá, hogy a diákok ne csak a technikai készségeiket fejlesszék, hanem a társadalmi felelősségvállalásra is nevelje őket.

A Maker’s Red Box a tanárokat is támogatja, hogy minél hatékonyabban tudják alkalmazni az alkotópedagógiai módszereket. A program részeként a tanárok továbbképzéseken vehetnek részt, ahol elsajátíthatják az új technológiák és módszerek alkalmazását az oktatásban. Ezáltal a tanárok is folyamatosan fejlődhetnek, és naprakész tudással rendelkezhetnek, amelyet a diákok javára fordíthatnak.

Sikerek

A Maker’s Red Box számos elismerést kapott a munkájáért. A Google.org 100 ezer eurós támogatását nyerte el, melyet a projekt fejlesztésére és a módszer terjesztésére fordítanak. Ez a támogatás lehetővé teszi, hogy a korábban elit intézmények számára elérhető képzéseket szélesebb körben is biztosítani tudják. A Google.org azzal indokolta a díjat, hogy a Maker’s Red Box a módszertanát alacsony belépési küszöb mellett olyan gyerekek számára is elérhetővé teszi, akik hátrányos helyzetben vannak, és kevés rálátásuk van a munkaerőpiac követelményeire és trendjeire. Emellett a Maker’s Red Box tananyagai kiváló minősítést kaptak az Education Alliance Finland-tól, amely a legismertebb független európai tananyag minősítő szervezet. Különösen a „Zöld mérnökök” tananyag ért el kimagasló eredményeket, amely a pedagógiai tartalomra 92%-os, a tanulók motiválására pedig 4.2 pontos értékelést kapott. Végső, de nem utolsó sorban, a Maker’s Red Box csapata a világ legnagyobb oktatástechnológiai elismerési programjában, a The EdTech Awards 2022 keretében is elismerést nyert, amely a technológia révén az oktatás átalakításához és a tanulók életének gazdagításához nyújtott kiemelkedő hozzájárulásukat díjazta.

Jó gyakorlatok Information

Website link
Szervezet URL-je
A Maker's Red Box honlapja
Célcsoport
Digitális készségek az oktatásban.
Digitális technológia/szakosodás
Digitális készségek
Digitális készségszint
Alapszintű
Középszintű
Földrajzi terület - Ország
Magyarország
Európai Unió
Iparági területe az oktatásnak és képzésnek
Tovább nem részletezett általános programok és képesítések
Kezdeményezés típusa
Helyi kezdeményezés
A finanszírozás típusa
Magán
Szervezet

Leave A Reply